Сравнение датчиков дыма Rubetek KR-SD02 и Fibaro Smoke Sensor FGSS-101 articles

Mitsubishi Shipbuilding develops LNG fuel supply system for LNG-powered car carrier

Mitsubishi Shipbuilding, a unit of Mitsubishi Heavy Industries (MHI), said the FGSS will be installed onboard the first LNG fuelled pure car carrier (PCC) currently under construction at Shin Kurushima Toyohashi Shipbuilding.

“The supply of FGSS is expected to greatly contribute to the environmental performance of the ship and not only to meet the sulphur oxide (SOx) emission regulations coming effect globally in 2020, but also to improve the energy efficiency (CO2 emissions per unit of transportation) of the ship by approximately 40%, which is far exceeding the IMO EEDI Phase 3 requirements that will become effective in 2025,” Mitsubishi Shipbuilding said.

EEDI (Energy Efficiency Design Index) is the number of grams of CO2 required to carry one tonne of cargo for one mile, and the reduction rate from the baseline will be gradually increased. Car carriers are required to implement reductions of 5% by 2015 under Phase 1, 15% by 2020 under Phase 2, and 30% by 2025 under Phase 3.

“The ship is additionally expected to reduce SOx by approximately 99% and nitrogen oxides (NOx) by approximately 86% compared with the conventional heavy oil-fired engines,” Mitsubishi Shipbuilding said.

“Further, the ship has also been adopted by Japan’s Ministry of Environment and Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism as the model project to reduce CO2 emissions by using alternative fuel,” the shipbuilder added.

Читайте также:  Кто у вас родится мальчик или девочка

The FGSS, developed by Mitsubishi Shipbuilding, utilises LNG and vaporised gas handling technology based on its extensive experience in the construction of LNG carriers. The system has been verified for marine use in marine engine test facilities at engine manufacturers.

The FGSS consists of LNG fuel tanks, LNG fuel gas supply units and control unit. The system is delivered in modules, which is expected to contribute to the optimum design of the cargo space and help the shipyard shorten the installation period, as well as support safe operation by customising the control system to meet the operational needs of the vessel operator.

Mitsubishi Shipbuilding said it is also providing engineering service and technical support relating to the gas handling of the ship.

Copyright © 2020. All rights reserved. Seatrade, a trading name of Informa Markets (UK) Limited.

Датчик Fibaro Smoke Sensor FGSS-101

  • Официальная гарантия
  • Дисконтная система
  • Оплата при получении

Поделиться:

  • Facebook
  • Google+
  • Twitter
  • Вконтакте
  • Описание
  • Фото/видео
  • Отзывы

Датчик дыма Fibaro Smoke Sensor FGSS-101

Описание:

Fibaro Smoke Sensor FGSS-101 представляет собой дымовой датчик, который предназначен для отслеживания возгораний и наличия дыма в помещениях. Обнаружение дыма осуществляется при помощи оптического сенсора, состоящего из фотоприемника и инфракрасного излучателя. При попадании дыма в специальную камеру, фотоприемник обнаруживает искажения ИК луча и отправляет уведомление о пожарной тревоге по проводу сигнализации или беспроводному каналу Z-Wave. Параллельно запускается встроенная звуковая сирена. Также предусмотрена система обнаружения пожара при помощи изменения температуры.

Чувствительность датчика можно отрегулировать, чтобы он не реагировал на незначительное задымление, которое может присутствовать во время приготовления пищи. Присутствует защита от взлома. Попытка вскрытия корпуса, обесточивания или изменения местоположения вызывает отправку сообщения на центральный контроллер для включения сигнализации.

Читайте также:  Лабораторная служба Хеликс

Технические характеристики:

  • Тип устройства: датчик дыма;
  • Беспроводная передача сигнала по протоколу Z-Wave;
  • Радиочастота передачи: 868.42 МГц;
  • Радиус действия: до 30 м (в помещении);
  • Возможность установки в любую проводную сигнализацию;
  • Настройка чувствительности датчика;
  • Встроенная сирена тревоги;
  • Функция самодиагностики;
  • Защита от перегрева: +200°C;
  • Питание: батарея CR123A;
  • Термин работы от батареи: около 3 лет;
  • Напряжение питания: 12 В или 24 В;
  • Потребляемая мощность: 0,4 Вт;
  • Область контроля температуры: -20°C. +100°C;
  • Жаростойкий корпус;
  • Степень защиты корпуса: IP20;
  • Рабочая влажность: не более 95%;
  • Размеры: 6,5 х 2,8 см;
  • Производство: Fibaro (Польша).

На данный момент отзывы об этом товаре отсутствуют.

* — Поля обязательны для заполнения. Отзыв будет опубликован на сайте после модерации.

Mitsubishi delivers FGSS for Japan’s first LNG fueled PCC

Mitsubishi Shipbuilding, a member of Mitsubishi Heavy Industries (MHI) Group, has delivered the first LNG fuel supply system for dual-fuel marine engines.

The fuel gas supply system (FGSS) will be installed onboard the first LNG fueled pure car carrier (PCC) built in Japan, which is currently under construction at Shin Kurushima Toyohashi Shipbuilding, Mitsubishi Shipbuilding said in its statement.

The FGSS is an LNG fuel gas supply system developed by Mitsubishi Shipbuilding utilizing LNG and vaporized gas handling technology.

The FGSS consists of LNG fuel tanks, LNG fuel gas supply units and control unit, and is delivered in modules, which is expected to contribute to the optimum design of the cargo space and help the shipyard to shorten the installation period, as well as support safe operation by customizing the control system, of FGSS to meet the operational needs of the shipowner, the statement reads.

Читайте также:  Боль внизу живота при чихании и кашле во время беременности причины, диагностика и лечение

Mitsubishi Shipbuilding has also provided the shipbuilding yard with the engineering service and technical support relating to the gas handling of the ship.

The supply of FGSS is expected to greatly contribute to the environmental performance of the ship and not only to meet the sulfur oxide (SOx) emission regulations coming effect globally in 2020, but also to improve the energy efficiency of the ship by approximately 40 percent, which is far exceeding the International Maritime Organization (IMO) EEDI Phase 3 requirements that will become effective in 2025.

Further, the ship has also been adopted by Japan’s Ministry of Environment and Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism as the model project to reduce CO2 emissions by using alternative fuel.

To convert the conventional oil-fired ship into an LNG fuel ship is one of the solutions to conform to the emission regulations.

Ссылка на основную публикацию
Спринцевание при молочнице в домашних условиях содой и ромашкой как делать
Как делать спринцевание содой для зачатия, лечения эрозии и молочницы Спринцевание содой является процедурой промывания стенок влагалища от патогенной микрофлоры:...
Список антибиотиков без рецептов; о запрете свободной продажи
Без рецепта не продам В Интернете люди тоже возмущаются: провизоры отказываются отпускать без рецепта антибиотики, гормональные, сахароснижающие, диуретические препараты и...
Список антибиотиков от кашля какие лучше
Аугментин от кашля Один из очень действенных антибиотиков, хорошо помогающих бороться с причинами, вызывающими кашель — аугментин. Он относится к...
Сравнение датчиков дыма Rubetek KR-SD02 и Fibaro Smoke Sensor FGSS-101 articles
Mitsubishi Shipbuilding develops LNG fuel supply system for LNG-powered car carrier Mitsubishi Shipbuilding, a unit of Mitsubishi Heavy Industries (MHI),...
Adblock detector